سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/10/24
11:46 عصر

آرشیو

بدست دخترخونه در دسته

 
سه شنبه، 29 شهریور، 1384

: شرح
باسلام و عرض تبریک بمناسبت سالروز تولد آقا امام ( زمان ) علیه السلام .
پدر نوشته :
یک شنبه 27 شهریور 1384
فرصت دهنده
اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم وجعلنا من اعوانه و انصاره .
أوّلُ عِبادةِ الله مَعرفتُه، وأصلُ مَعرفةِ الله تَوحیدُه ... : امام علی ثالث ، عالم ال محمد صل الله علیه و ... .
سلام علیکم .
امروز فرزندم ، که هنوز فرصت داریم ، و همانطور که بعرض رسید اول تبریک عرض می کنم مناسبتی را که پیش رو داریم ، در حرف از حرفی که زده می شود ، مانعی ندارد که مثلا ببینیم سر کار خانمی که وزیر امور خارجه ی آمریکاست هم چه گفته .
: ( چراکه ) گویا همانطور که گفتم ، هنوز فرصت داریم ، برای چی ؟ برای حرف زدن بقول ایشان ، ( چراکه ) به ایران هم فرصت داده که حرف بزند ، حالا با کی ؟ کجا ؟ ووو ؟ بماند ، خصوصا همه کاره ی منطق نطق هم .
ولی از یک چیز صرف نظر نمی توان کرد ، از چی ؟ از فرصتی که ایشان داشته و داشته باشد که بازهم حرفی بزنند ، ( چرا که ) ایشان از طرف آمریکا حرف می زنند ، همانطور که برادر محمود احمدی نژاد هم از طرف ما حرف زدنند ، در سازمان : ( ملل ) .
مگر اینکه مثلا حرف ایشان حرف مثلا دولت آمریکا باشد ، نه ( ملت ) ی از ( ملل ) ، چه رسد به ملت ملل ، که از حرف ایشان بوی این هم می آید .
خب ، ماکه فعلا کاری نداریم به اینکه بوی تهدید ، تحدید ووو هم می دهد ، چراکه گفتیم : بوی این هم می آید ، : ( حالا ) ، به ( اصل ) حرف هم می شود پرداخت .
بلکه ( اول ) با فرصت دهنده به ایشان هم کار داریم ، که فعلا ما گوش به حرف ایشان داده ایم ، بعبارت دیگر فرصت حرف زدن برایمان را ، در مثلا خبر ساعت چهارده امروز سیمای ... .
تا حرف بعد انشاءالله تعالی ، خدا نگهدارت دخترم – پدر .

خبر از عارف نیوز :
تاریخ: 27 شهریورماه 1384
سکوت رایس در واکنش به سخنان احمدی‌نژاد
...
رایس همچنین گفت: «هنوز هم راه‌ها و فرصت‌های دیپلماتیک وجود دارد اما ایران در حال حاضر باید به پای میز مذاکرات بازگردد».
وی گفت، امیدوار است ایران مذاکراتی واقعی با همه کشورهای جهان آغاز کند.


¤ نوشته شده در ساعت 18:54 توسط ا ع ی

در رابطه با فرمایش آقا امام رضا علیه السلام در این نوشته ، شرحی دیدم بدین شرح :

متن خطبه
أوّلُ عِبادةِ الله مَعرفتُه، وأصلُ مَعرفةِ الله تَوحیدُه .
لغت اول: چیزى است که متقدّم بوده و دیگرى بر آن مترتّب باشد، خواه مادّى باشد یا معنوى، و آن دیگر را آخِر گویند به کسر خاء .
عبادت: غایة تذلّل و اطاعت است از مولى.
معرفت: اطّلاع بر شئ و علم و تمییز خصوصیات و آثار است.
أصل: چیزى است که روى آن دیگرى نهاده شود، و این معنى پس از تحقّق فرع صدق مىکند.
ترجمه
مىفرماید: اول عبادت معرفت است، و ریشه معرفت هم توحید و یکتا دانستن پروردگار متعال باشد.
توضیح
معرفت و شناختن دقیق پروردگار متعال مقدم است، و سپس بندگى و تذلّل و اطاعت او ملحق و مترتّب به آن مىشود.
پس معرفت در مرتبه اول است، و براى معرفت مراتبى هست، و به اختلاف مراتب آن هر اندازه ای که باشد: به همان مقدار عبادت و بندگى صورت مىگیرد و حقیقت بندگى که تذلّل و اطاعت است: بدون تحقّق معرفت صورت پذیر نخواهد شد، زیرا تا انسان به مقام عظمت و بزرگوارى و جلال کسى شناسایى نداشته باشد تذلّل و اطاعت نیز صورت نخواهد گرفت.
و در مقام معرفت نیز: پایه آن توحید و یکتا دانستن پروردگار متعال باشد، و تا این اصل ثابت و پابرجا نیست، نتوان روى آن بنایى درست کرده، و متفرّعات قرار گیرد.
و کسى که در مقام توحید استوار نبوده، و به آشکارا یا پنهانى به غیر خداوند یکتا توجّه مىکند؛ هنوز پایه معرفت او محکم و پابرجا و استوار نشده، و در نتیجه معرفتى براى او حاصل نگشته است.
پس در مرتبه اوّل پایه توحید باید استوار گردد، و سپس روى آن معرفت شاخ و برگ پیدا کند، و در مرتبه سوم عبادت و بندگى صورت بگیرد.
و اما تعبیر در جمله اول به کلمه اول، و در جمله دوم به اصل، زیرا اصل هر چیزى از خود او است، و پایه و بناء از همدیگر جدا نیستند، چنان که توحید از معرفت است، به خلاف اول و آخر که اول چیزى است که مقدم باشد، و آخر چیز دیگرى است که مترتّب به آن مىشود، چون معرفت که اول است و عبادت مترتّب بر آن است.

منبع شرح : ؟ شبکه ی امام رضا علیه السلام امام رضا سخنان شرح خطبه ی توحیدیه