سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/10/24
11:48 عصر

آرشیو

بدست دخترخونه در دسته

پنجشنبه، 28 مهر، 1384

زبان اول
باسلام .
( بنام خدا وسلام ) در ادامه ی مطلب افزوده :
زبان اول
ضمن عرض سلام عرض شود که اول یادمان نرود که چه گفتیم ، که التماس دعا داشتم و پیشاپیش بابتش تشکر کردم ، بعد هم ( ازمسجدچی باقیمانده؟ ) در ادامه ی مطلب تحت عنوان ( زبان شیعه ) به چیزی اشاره کرده که به خواندنش می ارزد ، مثلا از قول روزنامه ای می گوید : ( ما برای شیعیان حرف داریم ... ) .
حالا به ( زبان ) ما ؟ یا : ( ما ... ) بقول ایشان ؟ که پرسیده شده ، ولی آیا ما برای خودمان حرف داریم ؟ ودر بیانش برای دیگری مشکل زبان را ؟ بعد هم نیاز به آموزش زبانش مثلا ؟ ووو تحت زبان بسم الله ...
شهید مطهری در قضیه ی مقایسه سید جمال و اقبال بقول ایشان و اقبال و سید جمال به قول دیگر می گوید زبان اول سید با زبان اول اقبال فرق دارد ، : ( چراکه ) زبان فرنگی زبان دوم سید است .
مثلا در بیان حکومت با کدام زبان حرف می زنیم ، اول جمهوری ؟ یا اسلامی و شیعی ؟ ( چراکه ) گویا دیگر ( بومی ) یا ایرانی شده اند و حالا دیگر بجای شاه مثلا رییس جمهور داریم ، اگر این ( عدل ) جای آن بکار رود ، چراکه زمان شاه رییس دولت ، شخص دوم و ازاین دست فرق داشت با شاه .
التماس دعا و بازهم تشکر ! خصوصا در شبهایی که پیش رو داریم و در شب قدر به زبان شیعه دست به دعا برمی داریم ، مثل همه ، حتی یک دهکده ی جهانی که صفر را واسطه قرار می دهد . پنجشنبه 28 مهر 1384 – صدق .

 
پنجشنبه، 21 مهر، 1384

باسلام
عرض شود که در وبلاگ ( بنام خدا و سلام ) آمده :
پنجشنبه، 21 مهر، 1384


بسم الله الرحمن الرحیم ، والحمد لله رب العالمین .
سلام علیکم .
یادمان باشد گفته شد : بزودی در این برنامه .
موضوع هم این بود که پس از این عضو یا اندامی که داشته باشیم ! : ( چراکه ) برای داشتنش دستکم از مقام لمسش می توان نامی از آن برد ، ( مابعد ) ش که لمس آن هم را شامل می شود مثلا : ( ذهن ) گفته اند .
برای تعبیر ذهن و : ( ذهنی ) و : ( عالم ) ش نیازی به جستجوی چندانی نیست ، که نیاز باشد از گوینده اش نام برد که مقصود هم این نیست .
همینطور : ( عینی ) و : ( عالم ) ش .
مقصود این است که پس از این چشم ، گوش ووو که نور ، صدا ووو با آن نام برده می شود ، خودشان با چی نامبرده می شود ؟
و ، آری وبرای نامبردن بینایی ، شنوایی ووو ی آن چشم ، گوش ووو چی ؟
حالا کاری هم به این نداریم که مثلا جان ، خرد ، اندیشه ووو ، پیش این گفته می شود یا مثلا بگوش رسیده ، مگر اینکه گوینده اش گوش را مخاطب قرار نداده باشد .
: ( ذکر ) ، : ( حفظ ) و : ( قلب ) یا دل هم همینطور ، ( چراکه ) این وبلاگ آغازش آنجا بود که به دل در قرآن ، به تفسیر ی از دل در قرآن گوش داده بودم .
خب ، این ماه هم که ماه قرآن است ، التماس دعا دارم در این بهار قرآن ، متشکرم .

¤ نوشته شده در ساعت 13:18 توسط صدق
.............................................................
اضافه شده در روز جمعه ?? مهر ???? :
باسلام عرض شود که از طریق وبلاگ لبگزه با وبلاگ حقایق پنهان و نقد و بررسی وبلاگهای فارسی آشنا شدم و نوبت گرفتم ، حالا کی نوبت برسد ؟ منتظرم . مریم یزدی

???????????????????????????????????????????????????

امروز شنبه ?? مهر ???? پدر اضافه کرده :
اضافه شده ی امروز شنبه ?? مهر ???? :
سلام دخترم .
در رابطه با مطلبت از تلویزیون مطلبی پخش شد که تاکنون موفق نشده ام مشروحش را پیدا کنم ، : ( چرا که ) رسانه ی ملی هم همش را گذاشته که با آب و تاب پخش کند و باز هم شاید با سرودی ختم به خیر کند ، البته بعد از خبر آخر شب اصل کاری را از رادیو شنیدم .
در جستجو به این برخوردم که سلیقه بخرج داده بود ، مختصر و مفید ، والسلام - پدر .

???????????????????????????????????????????????????????

زبان شیعه

پدر اضافه کرده :

اضافه شده در روز سه شنبه ?? مهر ???? ، ساعت یک :

زبان

بسم الله الرحمن الرحیم ، ن والقلم ومایسطرون ، ... .
سلام دخترم .
پیش از این گفتیم که : ماحرف داریم .
دراین رابطه ، همینطور مطلب اخیرت ، که یادت نرود ، در روز نامه ای دیدم که گفته :
( ما برای شیعیان حرف و سخن بسیار داریم ولی برای غیرشیعیان نه اینکه نداشته باشیم، بلکه زبان بیان آن را نداریم. بنابراین در این قلمرو نظر به اینکه جایگاه خودمان را نیافته ایم، محکوم به هضم هستیم. هیچ شکی نیست که در این قلمرو، تعالیم شیعه به حرکتی نیاز دارد تا در مسیر این رود خروشان که معیارهای ثابتی را در دهکده جهانی حاکم کرده برده نشود لازمه این کار دو چیز است:
1- «هویت شناسی» و بعد به روز کردن این هویت.
2- «شناخت جهان» در ابعاد مختلفی که این جهانی شدن را می سازد. ) .
فعلا کاری به این نداریم که با توجه به آنچه پس از این ( دو چیز ) گفته آیا همان قدرت های ( اقتصادی ) و ( فرهنگی ) که گفته ، خواسته های خود را ( تحمیل ) کرده اند ؟ یا ( خواسته ) اند و تا کنون نتوانسته اند که هیچ ، بعد این هم نمی توانند .
: ( چراکه ) همین روزنامه هم فردایش خبر داده که :
( رئس جمهوری در دیدار سفیر جدید کره جنوبی با وی :
قدرت های سلطه گر نمی توانند خواسته های خود را بر ملت ایران تحمیل کنند ) .
و کاری هم به اقتصاد و فرهنگ یا فرهنگ و اقتصاد هم فعلا نداریم ، ( چرا که ) باز روز از نو و یادآوری جایگاه گوینده در همان نظام : ( سلطه ) ، مگر اینکه در تحمیل ( حرف ) شان از طریق روزنامه نقشی نداشته باشند ، همینطور خبرگزاری فارس : ( زمان ) ی که حرف از آن تابیده .
چراکه طلوعش در خبرگزاری هم که مثل اینجا نبوده ، همینطور درخشش برای چشم روزنامه .
خب ، با گوینده اش هم پس فعلا کاری نداریم و سرو کارمان با حرفست ، انظر ماقال .
ولی ، برای کی گفته شده ؟ با : ( زبان ) همان ؟ این دیگر ( پنهان ) کردنی نیست ، مگر اینکه برای ما گفته نشده باشد ، آنهم از خبرگزاری فارس ، روزنامه ی کیهان و از این دست ، : ( حالا ) مثلا : ( خصوصی ) باشند و از بیت المال نباشند یه چیزی ، هر چند خصوصی شایسته ی همان : ( اقتصاد و فرهنگی ) یست که ( خواسته ) فرهنگی به گوش ما رساند ه شود .
راستی حرفت چه بود ؟ یادت نرود ، اگر حرفی در رابطه با آن بگوشت رسید بی خبرم نگذار .
خدانگهدارت ، پدر .
راستی یادم رفت دخترم ، بگوشت خورده که مقصود از : ( زبان ) و : ( بروزش ) چیست ؟ منظور مثلا فارسی ، عربی و حتی به اصطلاح بین المللی اینها که نیست ، حتی منطق قدیم و رایجش در مثلا حوزه های علوم دینی هم نیست ، بلکه جدید یا بروزش می باشد ، که همچین : ( تحمیل ) ی تحمیلی هم نیست ، که به رگ غیرتمان هم بر بخورد ، زبان : ( دهکده ی جهانی ) ست و : ( آفت ) هم گویا ندارد ، مثل قدیمیش که بین : ( شیعه ) هم درخشش داشت ! ؟ دخترم .