سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/10/24
11:40 عصر

آرشیو

بدست دخترخونه در دسته

یکشنبه، 25 اردىبهشت، 1384

اندیشه به اندیشه ، دل به دل ووو :

بنام خدا .

و سلام علیکم .

با خواندن نوشته ای در یک وبلاگ به یاد سخنی از  امام علی (ع) - : عدالت بهتر از بخشش است -  افتادم :

فرودگاه :

پیش از ( این ) که حرف ، که از : ( قلب ) یا : روح ، فکر و عقل ، شایدم حس و مثلا عضوی و : ( پیگر ) شده هم ، برخیزد و بر عضو ، حس ووو ، خلاصه بر : ( دل ) نشیند ، ( یاد ) مان نرود که در رفت دل یا همان : ( قلب ) برای پیش مطالعه ( فرود ) آمد ، که : ( سند چشم انداز ) دل انداز و بردل نشست .

     پس ، : روح و فکر و عقل ، انداز هم .

     حالا ، فرودگاه : (  سیاهی ) ی : ( سفیدی ) ؟ یا حرف در حرف و حرف آخری که برخاسته تا بر دل نشیند ؟ و : الآن ، ( این ) سند ؟ و محفوظ ؟ و یاموقتش ؟ 

                                                                          پس فعلا خدا ( حافظ ) .

 

 

 

 

 


 
دوشنبه، 19 اردىبهشت، 1384

یادآوری سفارشی

ایول به نظم یا به اصطلاح ( الخوارزمی ) نوشته ( ای ) :

ممنون از زحمت کشیده شده ( ی ) :

موضوع ؟

     قضیه ازاین قرارست که درجایی بنقل از جایی حرف از : اندیشه ی مرکزی قرآن ، که : قرآن آن را بیان می دارد ، آمده بود و : زحمت الباقی را چی ؟

     خب ، رفتم و ( فکر ) را ( پیگیری ) کنم ، ولی چی ؟

      در سوره ی مدثر : فَکَّرَ   

      در سوره ی اعراف : یَتَفَکَّرُونَ

     در سوره ی اعراف: یَتَفَکَّرُوا 

     در سوره ی یونس : یَتَفَکَّرُونَ

     در سوره ی انعام : تَتَفَکَّرُونَ

     در سوره ی سباء : تَتَفَکَّرُوا

     در سوره ی زمر : یَتَفَکَّرُونَ

     در سوره ی جاثیه : یَتَفَکَّرُونَ

     در سوره ی نحل : یَتَفَکَّرُونَ

     در سوره ی نحل : یَتَفَکَّرُونَ

     در سوره ی نحل : یَتَفَکَّرُونَ

     در سوره ی روم : یَتَفَکَّرُونَ

     در سوره ی روم : یَتَفَکَّرُوا

     در سوره ی بقره : تَتَفَکَّرُونَ

     در سوره ی بقره : تَتَفَکَّرُونَ

     در سوره ی آل عمران : یَتَفَکَّرُونَ

     در سوره ی رعد : یَتَفَکَّرُونَ

     در سوره ی حشر : یَتَفَکَّرُونَ

    را هم در یکی دو تفسیر هم که در دسترس بود مرور کردم  .

    در همین بود که به ( این ) :

    سپس صفات گروه دوزخی را در سه جمله خلاصه می‏کند: نخست اینکه آنها قلبهائی دارند که با آن درک و اندیشه نمی‏کنند (لهم قلوب لا یفقهون بها).بارها گفته‏ایم که قلب در اصطلاح قرآن به معنی روح و فکر و نیروی عقل است یعنی با اینکه استعداد تفکر دارند و همچون بهائم و چهار پایان فاقد شعور نیستند در عین حال از این وسیله سعادت بهره نمی‏گیرند و فکر نمی‏کنند، در عوامل و نتائج حوادث اندیشه نمی‏نمایند و وسیله بزرگ رهائی از چنگال هر گونه بدبختی را بلا استفاده در گوشه‏ای از وجودشان رها می‏سازند.   

    برخوردم و یاد ( اطاق فکر ) ، بیان و زبان افتادم ، اگر ( این ) هم همان روح ، عقل ، فکر و شایدم حس نباشد در ... .

    و یاد چی ؟ حافظه هم . فعلا خدا ( حافظ ) .

 

 


 
پنجشنبه، 15 اردىبهشت، 1384

: ( اطاق ) زبان

 

یادآوری : الم ، ذالک الکتاب لا ریب فیه ... : قرآن ، سوره ی بقره .

     یادش بخیر زبان مادری .

یادآوری : منه آیات محکمات هن ام الکتاب : قرآن ، سوره ی آل عمران .

 

به بیان : همبستگی ، مشارکت ووو :

 

: ( اطاق ) بیان  

 

بنابراین نمی توان دلیلی اقامه کرد که چرا زبان عربی برای دین اسلام و وحی و قرآن از میان دیگر زبان ها برگزیده شده بود، جز آن که پیامبر آن، عرب زبان بود و این طبیعی است. این اندیشه مرکزی قرآن کاملاً موافق با جهان بینی گسترده است که قرآن آن را بیان می دارد، بنابراین زبان، قداست خاصی ندارد .

                             روزنامه ی صبح کیهان – سه شنبه 13 اردیبهشت 1384.

 

بسم الله الرحمن الرحیم ، الرحمن ، علم القرآن ، خلق الانسان ، علمه البیان ، ... .

      وبعد ، در گردش پریشب این را هم در صفحه ی مقالات روزنامه ای که زحمتش را برایم می کشی تحت عنوان : ( قرآن و زبان عربی ) دیدم .

     می ( بینی ) م که برای پاسخ به پرسشی مثل آن که : ( چرا زبان عربی برای دین اسلام و ـ همچنین ـ وحی و قرآن ـ هم ـ از میان دیگر زبانها ـ ی ؟ ـ برگزیده شده ـ ؟ ـ بود ) ، و همچنین هنوز هم چرا مثلا اذان و اقامه ی نماز هم به زبان عربیست ؟ : ( نمی توان دلیلی اقامه کرد ) ، جز آنکه پیامبر آن ، عرب زبان : ( بود . ) .

    این هم : ( طبیعی است ) که در : ( چهار دیواری ) جهان بینی و : ( گسترده ) ی آنهم : ( اندیشه ) ی مرکزی و قرآنی آنهم : ( که آنرا قرآن بیان می دارد ) ، : ( اطاق ) زبان هم : ( قداست ـ ی ـ هم ندارد . ) .

    حالا ، کاری به گوینده یا قلم بدستش نداریم ، : ( چرا که ) با حرف یا قلم که : ( علم الانسان مالم یعلم ) سروکار داریم و شکر خدا هم گوینده یا نویسنده باب طبع ،  چرا که : ( می ) بینیم : ( فارسی ) زبان بود !

     امیدوارم که هنوز هم باشد و مارا واجب التعلیم زبان دیگر ( زبانها ) یی که فرمودند نفرمایند و آنهم ( قدسی ) آن ، که بقولی : ( زنگ خطر ) ش را به صدا یا نوشته در آوردند .

    چرا که ، اگر به ( بیان ) قرآن  ماراهم دعوت به تفکر یا اندیشیدن کرده باشند ، ( فرادا ) ی عقل یا خرد مان حکم یا رای به : ( اقامه ) جماعتش در : ( محل ) ش : ( می ) دهد .

                                                                                          والسلام .

     امروز که ، باکار زیر نم نم و رگبار باران دیروز ، کمی کسالت داشتم ،‌ زحمت ماشین کردن این را هم برایت کشیدم ، زحمت الباقی چی ؟